tirsdag 6. september 2011

Trøtt.com

Denne dagen har jeg vært - ja, TRØTT! Sov dårligt i natt, av en eller annen grunn har sauene på jordet tvers over oss brekt og remja som bare det, hm...... Så har det blitt litt for sene kvelder i helgen, samt i går kveld da jeg ble sittende og se på :

Blod, svette og hurtigmat

Britisk dokumentarserie. (4:4) I Storbritannia kan man få hurtigmat til under femtilappen. Men hvor kommer egentlig denne maten fra, hvordan er den tilberedt og til hvilken pris? Ville du fråtse i maten om du fant ut sannheten om den?

Det var kjempeinteressant, og meget tankevekkende å se forholdene til de stakkars arbeiderene som jobber for 4 kr dagen for at vi skal få billig mat!! Synd at dette var 4dje og siste episode, men satser på jeg får se de 3 første på nett TV. Programmet var ikke ferdig før 0015!! 


Så har, det regnet, vært småsurt ute, og da ble jammen meg kroppen min småsur også.. Begynte dagen bra med oppryddning i hele huset, henge opp klær + sette på ny klesvask, skulle støvsuge, men da sa kroppen nei.. Tok med meg Melvis og la meg i senga, utroligt så godt varme fungere for kroppen. Tok vekk varmeteppet 23 juli - kanskje på tida å finne det fram igjen?? Men, føler ikke det er så kaldt nå som det var i juli uansett....

Måtte til pers under teppene igjen i ettermiddag, hadde handlet inn fullkornsspaghetti og kyllingkjøttdeig, så gubben mekka maten mens jeg fikk 1,5 under teppet igjen... 
Fikk i meg litt middag nå, og tror formen stiger. Vurderte å lufte Josti, men kjenner at det ikke er så lurt med denna stive og støle kroppen idag.. Uggen i magen er jeg og... 


Så nå tror jeg at jeg skal fyre opp litt i vedovnen, bare så det blir en liten lunk, og klargjøre meg til ukas tv kveld: Gøy på landet (denne uka er fra nabokommunen 2,5 mil herfra, og kjenner en av ungkarene)  - Swtiched at birth - Greys anatomy - Slankekrigen og Cougar Town!!! (må ta opp 2 av de som jeg koser meg med i morgen, får rett og slett ikke med alt  - haha..) ELSKER tirsdager!! 








Ha en strålende høstkveld! 

2 kommentarer:

Hanne sa...

vs: Isj da... tror ikke jeg heller vil prøve den :P
Men dette var spennende da, skal helt klart lese mer om dette! Tusen takk for linkene :)

Unknown sa...

hehe,de har "vanlig" mat også, men man blir jo fort lei kylling el. kalkunfilet og ihelkokte blomkål/brokkoli;)

hvertfall mye som stemmer på meg iallefall...