tirsdag 23. august 2011

HØST

I dag er det en alldeles nydelig høstdag! Jeg tok med Josti og la ut på skogstur 0930, var veldig usikker for jeg var ikke helt i form. På turen  klarnet været mer og mer opp, og sola ble sterkere og sterkere..Så, etter 35 min gange (i oppoverbakker!) var jeg kvalm og svimmel, og holdt på å spy! Fant meg en stubbe under noen trær så jeg fikk tatt meg igjen litt, før vi vendte nesen hjemover. Jeg visste det var ingen vits å fortsette så lenge sola var så sterk!! Brukte lenger tid på veien ned enn opp - for steinene var glatte, jeg var susete i hodet - og ville prøve å skåne magen mest mulig!


Etter jeg kom hjem, var jeg på do 3 gng med magesmerte, og sov nesten 2t i sofaen! Nå har jeg kviknet litt til, har fått i meg litt cola(neida, ikke det sunneste på jord - men fant en blogg av ei med Chrons sykdom (betennelse i tarm)(vi har ulike sykdommer, men så og si identiske plager!), hvor legene på sykehuset sa det bra hun drakk Cola istedenfor andre bruser, hun burde tilsette litt salt også... Innlegget finner du HER.! Når magen er dårlig, er det eneste som hjelper bittesmå slurker Cola, alt annet får jeg vondt av. Og, vi mister masse væske!! 


Så nå har jeg hengt ut dyner og puter, og skiftet sengetøy, satt opp vinduer og luftet ut, vasker sengeklær som lufttørkes i sola - herlig!


I dag har jeg vært i den lokal fiskehandleren her, har kjøpt blå lange , er første gang jeg både smaker og tilbereder det, skal bli spennende!! 




Så vil jeg også gratulere min vennine LIV  med bursdagen i dag,! .


Hun har kviss hver morgen kl 0800 - så heng med! (noe er kanskje litt for lokalt, men for det meste er det spørsmål alle kan være med å svare på selv om de ikke bor i Suldal kommune) 


HURRA FOR LIV! 

4 kommentarer:

liv midt i livet sa...

Tusen takk for helsing og Betty Boop-kake på bloggen din, og tusen takk for Betty- krus som låg i postkassen min :) :) :)

Synd du ikkje var frisk nok til å komme, men du hadde vel blitt sjuk av det eg serverte, men eg hadde cola;) Du ser solå i går var bursdagspresang frå Maren i Bergen :)

Cola var opprinnelig medisin, husk det! Eg veit om eit par som hadde to hyperallerrgiske ungarr. Det einaste dei kunne drikke utanom catn, var cola!

Hanne sa...

Hehe, ja vi har vel ulike sykdommer, men magesmerter er nok teit uansett diagnose. Og Cola funker på det meste!! ;) Takk for at du linker til bloggen min da :)

vs:Jeg gikk nok over til flytende, men mest av estetiske grunner :P Har fylt de ulike produktene på glassflasker, så står de fremme på vaskerommet med fine farger :)

Men flytende til oppvaskmaskinen, det er kanskje noe å forsøke ja... Er de greiene dine mer miljøvennlige eller noe slikt da siden du bestiller fra utlandet?

Hanne sa...

...men tror du har linket til feil innlegg hvis du ville komme til cola-innlegget... ;)

Her er riktig url:
http://www.bloglovin.com/m/2325932/230176668/b/2325932/aHR0cCUzQSUyRiUyRm1pc3NoYWRhLmJsb2dnLm5vJTJGMTMwNjg2MzQ3Nl9rb250cm9sbF9wX21lZGlzaW5za18uaHRtbA==

Hanne sa...

Hmm, ble litt tull med url'en jeg ga deg også... Prøv denne:
http://misshada.blogg.no/1275687921_coca_cola.html

:P