mandag 27. juni 2011

Sommerferie

I 7 uker fremover har barna skolefri. Den mellomste skal begynne på VK2 TIP Industriteknologi, og tøtta skal begynne i 8 klasse. ..Ungdomskulen, hvor er årene blitt av. Da guttene gikk på ungdomsskolen, var ho fortsatt ei lita jente! Eldstemann gikk i 10 klasse, og ho i 2 klasse... Utroligt.

MEN, tilbake til overskriften, Sommerferie. Vi har i maaange år hatt sommerferie i Danmar, og pleier å bestille tur allerede i desember året før vi skal reise. Dette året har jeg måtte kjenne voldsomt etter, og bare jeg tenker på det får jeg klump i magen, og pulsen slår. Jeg orker ikke... Klarer ikke... Skaff meg et helikopter som flyr meg ned!! Så nå har vi funnet ut, at mannen og tøttå(og event. nr 2 hvis han vil) tar turen alene. Jeg syns det er forferdelig synd, men slik helsa har vært i vinter /vår tør jeg ikke. Vi har kikket på båt tur fra Stvanger, det er jo bare rett over 3timers kjøring herifra, men hele meg stritter imot.



Vi har lovet at tøtta  kan ta med en venninne, så er det å finne rett dato siden hun venninnen også skal til Bulgaria!!





Jeg har fått resept på en ny smertestillende medisin av fastlegen min som skal brukes under magenafall og sterke magesmerter. Jeg fikk denne på sykehuset i 2009 når jeg ble operert, og tarmen min har aldri vært så bra som de dagene jeg brukte denne. Vet også om ei annen dame med lupus i mage/tarm som har fått disse tablettene av Rikshospitalet til bruk under mageanfall. Disse fikk jeg for at jeg skal få en noenlunde smertefri sommer, og for at vi kanskje kan tørre å reise noen plass med magen min...

Vi skal iallefall til Kiel, og det ser ut som om det blir allerede i neste uke. Da er planen at jeg og tøtta flyr ned til Oslo tirsdag 5 juli(på 13 års dagen hennes, JIPPI), overnatter 1 natt på hotell før mannen og mellomsten kommer ned med bil,så cruiser vi oss av gårde.. Denne gangen SKAL det gå bra, og det tror jeg nok også siden jeg tar fly ned og slipper 6-7 timer i bil ihumpete vei!! Jeg satser på fly hjem igjen også,,

Dette er ikke lett, når en i familien er syk og "ødelegger" for alle de andre. (jada, jeg vet det ikke er min skyld at jeg er syk, men det er likevel ingen kjekk følelse). Forstår mannen og , jeg sier han kan bare reise, men han sier han har lyst vi skal alle reise ilag. Jeg ville reise mye før jeg ble syk, men da ville ikke han (el. hadde aldri tid). Nå er flisa snudd, bare at det ikke er viljen min det står på!

Håper på fine dager så vi kan ut på hytta iallefall. og det blir vel noen småturer innimellom. Å gå i 7 uker for tøttå uten å gjøre noe, blir for kjedeligt....




Håper dere kjære lesere for en flott sommer enten det er i hagestolen hjemme, på brygga ved hytta, ved bassengkanten i Bulgaria, på en fjelltopp i Himalaya - el. hvor dere enn måtte være!

Ingen kommentarer: