torsdag 14. april 2011

GRRR

at det skal være så vanskelig å være "grønn" !!

Er jo parabener og kjemikalier i ALT man ser, er utrolig tidkrevende å lese igjennom alt man skal ha..
Takk og pris for iHerb som egentlig har ALT man trenger! Og til en billig penge.


Prøvde tannkremen i går kveld og idag - syns det er noe som "mangler" når det ikke skummer - samt tennene føles så "tørre" etterpå?? Hm... kanskje man venner seg til det. Har heldigvis også kjøpt munnskyllevann  - så det hjalp litt på følelsen ;)




Bilde av salongen, stjelt av liv-midt-i-livet
I dag har jeg vært hos frisøren min Wenche. Ringte henne på forhånd og sa jeg ikke skulle bleke, og stripe håret i fancy farger som planlagt, siden jeg nå skal begynne et "renere" liv. Men, jeg er da litt forfengelig - så hårfarge ville jeg jo ha.. Wenche ordnet opp hun, og skaffet meg en hårfarge UTEN amoniakk iallefall. Den lukta absolutt ingenting - og jeg ble kjempefornøyd med fargen, Dark Violet 3.56(husker ikke merket ifarten). Siden jeg (nok engang) prøver å samle til langt hår, ble det bare stussing og forming i dag - men gu`så deiligt!! Etterpå fikk jeg en olje i håret for hun syns det var så tørt - og til slutt hårspray for allergikere og folk med sensitiv hud (for vi kan da ikke ha voks oppi med parabener i !)
Det er deilig å være hos frisøren!


Idag skal jeg prøve å bake boller med det glutenfrie melet jeg fikk i går. (har aldri bakt med glutenfritt mel før) Tenkte å bruke litt kokosmel oppi også, bare et innfall. Kanskje det blir søtere da ? Jeg har jo også fått erythritol (SUKRIN) istedenfor vanlig sukker. Jeg har kun havremelk hjemme nå, så ble litt usikker om jeg kan bruke det i blandingen, eller om jeg skal bruke kun vann... Hmm. får søke på internett (HVA skulle man gjort uten det?) . 

Vil du lære mer om bruk av Sukrin istedenfor vanlig sukker, trykk HER. Ser det er flere som bruker Yacon el. Avage sirup som søtningsstoff - så langt i prosessen har ikke jeg kommet enda ;) 

Da går jeg og sette deigen på heving - så legger jeg ut resultatene ! (kryss fingrene for superhusmora!!) 


Ps,må jo selvsagt legge ut et "fjortis" bilde etter jeg har fjoga meg opp hos frisøren, strålende fornøyd med både klipp og farge - nå er fruen påskeklar: 


Ingen kommentarer: