onsdag 13. april 2011

TJOHO

mine første pakker fra iHerb ankommet!!
(Selvsagt masse kluss når jeg skal bestille, DHL Norge skyldte på nytt scannings system, dvs. 3 av pakkene mine låg i stavanger i 7dgr , og den ene av dem fikk seg tilogmed en ekstra tur til Oslo!!

På mandag fikk jeg : 1 stor sunblock 30+ , og Grab - n-Go Kit te tøtta


Settet inneholder sunblock 30 +, after sun soothing lotion, sun protector hair spray, 2 såper, og 1 kam!


Giovanno shampo og balsam med kinesiske urter. Lukter - urter?? Ikke prøvd enda.  


 Head shampoo - denne lukter fantastisk godt, merkelig konsistens - det er nemlig klar gele(ser ut som vann) . Skal bli artig å prøve.



Spa Handcream - ble god og glatt på hendene, men mislikte duften, minnet litt om "myggspiral/spray" lukt -litt sånn sitronaktig :(
Kommer IKKE til å kjøpe igjen, ei heller bruke den.. Liker ikke den hinna av glyserin som legger seg på hendene - vasker du deg renner jo vannet rett av!!
 Mrs. Meyer`s rengjøringsprodukter! Lukter av Geranium. Denne sprayen brukes overalt, prøvde den på kjøkkenet og komfyren - funket den. Luktet friskt etterpå, samtidig litt "amerikansk" (jeg innbiller meg iallefall at det dufter sånn i amerikanske hjem ;)) - mellomsten sa det lukter gamle damer!! Haha, forstår hva han mener, minner litt om møllkulene oldemor hadde i skapet sitt.
Har prøvd 2 vasker med dette skyllemiddelet nå, tror det funker bra. 




 WC rens, også med Geranium duft. 



Flytende tøyvask - her tabbet jeg meg ut og bestile en annen duft enn skyllemiddelet, Lemon Verbana - men kjenner ikke at det er forskjellige dufter på de nyvaska klærne som henger ute til tørk nå. Skal bli spennende å se om vi merker noe når vi har på klærne. !

Alle disse produktene er miljøvennlige, og ikke testet på dyr - samt biologisk nedbrytbare. Prisen var ikke så verst, tøyvasken kostet 38,- kr for 1,8 L!


                                              
Himalaya Rock Salt med masse mineraler - ser flere blogger skryter av det. (er usikker om jeg har kjøpt rett merke da men..) 





Vivani 100% organic  mørk sjokolade med appelsin - vel - liiitt for bitter for meg :(













Gluten fritt mel til kaker, brød, pannekaker, vafler osv. 1,24 kg til kr 37,-





Erythtritol -SUKRIN.
  • Inneholder ikke kunstig farge, aroma, eller Animal Products
  • Wheat-Free, Gluten-Free, Nut-Free, Meieri-Free, soya-Free og Casein-Free
  • 100% Vegetar

Erythritil er et naturlig søtningsmiddel som er trygt for diabetikere eller andre som ønsker en sunnere livsstil. 

Jeg betalte kr 42,- for 454g , har funnet i norsk nettbutikk 400g til 69,-.







Økologisk palmesukker fra kokospalmer i Indonesia. 


Så idag har det nesten vært julaften her!! Har også gått til innkjøp av : 



KOKOSMEL:Aman Prana Kokos mel er rått (ikke varmebehandlet over 40 grader), rikt på enzymer, kalorifattig, ikke søtet, helt glutenfritt og en rik kilde til kostfiber og mange viktige næringsstoffer. Siden kokosnøttmel inneholder såpass mye fiber, er det perfekt for å regulere magen. Kokosfiberet renser også innvollene og gir deg bedre motstandskraft og vitalitet.
Stadig flere prøver å unngå hvete – enten fordi de er allergiske eller intolerante eller fordi de er på en lavkarbodiett. Kokos mel er et perfekt glutenfritt alternativ og gir i tillegg god smak av kokos. Dette gjør det perfekt til smoothies og som tilsetning i mange typer retter.
Kokos mel er naturlig søtt. Du kan derfor bake med mindre sukker. Kokos mel er egnet til å erstatte 10-25% av hvetemelet i tradisjonelle bakeoppskrifter.
Kokos mel har et høyt innhold av kostfiber (ca. 38%) og protein (ca. 19% og alle 8 essensielle aminosyrene). Du kan derfor også bruke Kokos mel som kosttilskudd – som en ekstra kilde til fiber i yoghurt eller i frokostblandinger eller lage deg en proteinsmoothie.
Har ikke fått prøvd det enda, tenkte jeg skulle prøve meg med noen muffins (eller blir det noe muffens?? ). 

 MIN MORGEN MIX 
Hver morgen på tom mage tar jeg et glass vann tilsatt Best of Greens Kamut Hvetegress, 1 ts Aman Prana omega 3-6- olje  - samt 1 ss hemp frø uten skall.

Leser at flere blander dette i ren eplejuice for å døyve smaken - men jeg likte ikke med eplejuice, så her går det i vann. Har nå tatt dette i 1,5 uke. Du lurer sikkert på om jeg merker noe forskjell? Tja, klarer faktisk å stå opp tidligere om morgenen, og disse dagene hvor jeg har stått opp i 0700 har jeg faktisk IKKE hvilt meg på dagtid :)


Chlorella har jeg også fått i hus, men tør ikke ta det nå før påske (og Oslo - Kiel 17-19 april) Daglig anbefalt dose er 14!!tabletter - ojojoj - tror det holder med 3 til meg. Leste i en eller annen blogg det var noen som hadde funnet en bra chlorella type man ikke trengte å ta så mange tabletter pr dag, vet DU hvilket innlegg dette var, vil du please kommentere? 

Leter også et annet blogginnslag om LAVT STOFFSKIFTE, og hvilken mat man bør unngå.(stod remset opp både brokkoli, blomkål osv... ) Kan du hjelpe meg å finne dette innlegget?? 

Det var dagens andre blogg innlegg, puh! Han en strålende flott onsdagskveld folkens, og takk for at du kikker innom! 

Ingen kommentarer: