fredag 15. april 2011

Fredagskos ?

I dag har vi hatt pølseform til middag - enkelt og godt !

Oppskriften jeg bruker til 2 voksne + 2 ungdommer:
1 pk magre kjøttpølser uten skinn
2pk potetstappe
2 egg
1,5dl melk
0,5 dl fløte
3-4 ss tomatpure
1 ts salt
ca 100-150 g revet ost



*Sett ovnen på 200C.
* Lag potetstappe fra pose(er du flink, lager du selv)
* Skjære pølsene i små biter
* Visp sammen egg, salt, melk og fløte ( bruker ofte oregano el. gressløk) og tomatpure
* Smør el spray formen
* Hell potetstappa oppi formen
* Fordel pølsebitene over stappa
* Hell over eggeblandingen
* Legg revet ost øverst

Nederste rille i ca 20 min.

Her er det bare fantasien som setter grenser, du kan ha potetbiter istedenfor stappe(da bruker jeg kokte poteter og skjærer i terninger) - du kan oppi løk, mais,sopp osv...

Serveres med en grønn salat og gjerne et godt stykke brød/baguett og smør..

Har hatt snarbesøk av en gammel kompis idag  - og planen var at vi skulle på pubquiz på HEIDRUN,men neida..

Magen lukta jo lunta at noe skulle skje, og bestemte seg for å slå seg vrang. Så nå springer jeg mellom senga og do, og er både fortvilet og mektig lei. Bare for en gang skyld skulle jeg ønske den kunne vært litt medgjørlig..



Har sendt eldstemann ned på Rimi etter Cola i glassflaske og Kaptein kjeks!


Ha en riktig fin fredagskveld dere andre og kos dere. Det gjør iallefall Melvis

1 kommentar:

Linecas have sa...

Nuskeplusk ja. Tror jammen jeg må prøvestjæle den opskriften din og. :)