fredag 13. april 2012

Pain

Jeg sliter - sliter skikkelig om dagene.. Det verker, og jeg blir trøtt,sliten og sårbar av smertene. Hverdagen går på ren tvang , rydde, lage mat, vaske klær.... Hver ettermiddag MÅ jeg hoppe(les: legge meg forsiktig)til seng, der varmeteppet har fått stått og godgjort senga noen timer.


 Så er det å finne en fosterstilling som gjør at det blir press på "vondtene", det hjelper.. Når man ikke får sove om nettene,gjør det ikke saken bedre, og man blir enda mer utslitt.. Må ta meg sammen for å dusje, og det ender opp med at jeg er ENDA mer sliten ETTER å ha dusjet, og bare detter sammen.... 


Nå har jeg for alvor begynt med grønt tilskudd igjen, for nå orker jeg ikke mer, må hvertfall prøve... Hver morgen tar jeg 1ts Just Barley hvetegress og 1/5 ts Spirulina(begge fra Pure Planet) i et glass vann og drikker på tom mave.(man må jo starte forsiktig, for denne magen lever sitt eget liv)... Vet det er flere som blander ut i eplejuice, men jeg drikker det "bart", og liker smaken. (det smaker, tja - sånn som nyslått gress lukter?). Etterpå føler jeg meg veldig "ren" og sunn, så frokosten er nå glutenfritt brød (Hurra, matvarebutikken min har fått inn nye glutenfrie brød!) med pålegg. Har kuttet ut Biolaen og Culturaen også.. Jeg har ikke påvist hverken laktoseintoleranse eller cøliaki - men kroppen fungerer best uten. Nå prøver jeg hvertfall, og ser om det hjelper , for jeg kan ikke ha det sånn lenger..






 Før hjelpte det å gå tur mot smertene i bena, men nå blir det MYE verre, spesielt dagen etter. Merker også at når jeg har stått mye, så er det vondt. Er jeg HELDIG, så skyldes dette åreknutene, og da krysser vi fingrene for at jeg får dem vekk. (har time 4 juni til konsultasjon) E


Blodplatene er nede i 64 , og jeg går nå på kontroll hver 3dje uke. Det er viktig at de ikke synker mer, så vi må følge meg. Revmatalogen sa at blodplatene var sånn pga lupusen, dvs det er en del av lupusen, og kuren i første omgang er kortison... 


Våren kommer, og folk rundt meg blomstrer i takt med hagen. Jeg blir mer og mer nedtrykt, og håper september kommer snart. Dette er en vanskelig tid, med sol ute  - og jeg reagerer mer og mer både på sol og varme.. Har ikke lyst til noenting, og tør ikke noenting  - for jeg er så redd for mer vondt i magen. 


Akkurat nå hoper alt seg opp, og jeg ser ikke løsning på noenting! Kroppen reagerer på stress, så jeg MÅ koble av hjernen og tenke andre tanker. .. 




Håper iallefall du  og dine får en kjempefin helg - så skal jeg gjøre mitt beste for at jeg også får det! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Huff at du skal ha det så vondt da. Jeg synes også det å ha press på de vonde plassene hjelper - driver å dytter dynen inn her og under der og..
Håper det at noe av plagene kommer av åreknuter og at de kan gjøre noe med det.
Lykke til med utredningen og god bedring
Britt Helen

Unknown sa...

Tusen takk for det.. Avogtil er det NOK, men er så lite vi kan gjøre med det dessverre.
Ønsker deg en fin helg