torsdag 12. april 2012

Grove frokost ruter

Fant denne oppskriften hos Lavkarbo gjort enkelt, og tenkte jeg skulle prøve den idag. 
* 1 beger cottage cheese
* 7 egg
* 1/2 ss salt 


Bland disse 3 ingrediensen godt i hurtigmikser eller stavmikser så cottage cheese`n blir glatt .


Deretter har du i :
*  80g kruskakli
* 120g linfrø
* 200g solsikkefrø  


Hell deigen i en langpanne med bakepapir og bre den jevnt utover : 



Stek i ovn på 190C i ca 1time (pass på siden alle ovner steker forskjellig)

 .Jeg hadde brettet på midterste rille.(MEN tok det nederst etter 30 min, da jeg syns de begynte å bli brune...) 
OG,klarte selvsagt å svi den ene sida, grr... 



La brødet avkjøles på rist før det skjæres i ruter.
Ble faktisk MEGET gode, men mine ble en blanding av brød/knekkebrød(litt harde men myke inni) Så disse blir nok laget flere ganger. 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Disse laget jeg nettopp og de er kjempegode.;)

Et spørsmål er hvordan oppbevarer vi de?Kan de ligge i plastposer?

Unknown sa...

Ja, de kan legges i plastposer.. Går også ann å fryses..:)