søndag 27. mars 2011

Sommertid?

"Jeg tror jeg tror på sommeren" - er det visst en sang som heter. I natt ble klokken skrudd 1 time FRAM til sommertid. MEN - i dag var det vinter igjen. Snødd i hele natt, og snør tunge, tjukke flak enda.


Jeg er glad i vinteren, men kan vel ikke huske sist vi har hatt så lenge vinter her på Vestlandet - og kjenner at nå er det egenligt nok. Det var jo så vårligt ute i går, folk ryddet i hagene sine, de beskjærte epletrær, blå himmel og sol -VÅR! Snøklokkene og krokusen tittet fram, og bare fargene får en i godt humør!


I går var jeg og Anette på Liv sin kviss! Hun viderførte kvissen fra bloggen sin, og til Kulturhuset. Kvissen ble starta i protest mot at Heidrun Kro IKKE er så offensive med sine quiz runder lenger - og dette er et stort savn blant kvisserene!! Liv har sin kviss tidlig på morgenen, så vi får 1 spørsmål. Første som har 20 rette, vinner omgangen. Og jeg, jeg var jo så heldig at jeg vant omgang nr 2 - hurra!! Fikk premie igår og greier (itt no knussel der i gården nei!), og premien ser du her :  MAC sin nyeste collection make up heter Wonder Woman, og jeg var så heldig å få en mascara i farge Victoruis ,som er LILLA! (for dere som ikke vet det, elsker jeg lilla) JIPPI!!

Framsida på sangheftet
På fredag var jeg i Haugesund. Svigerforeldrene mine ble 70 år 14 og 17 mars, og dette skal feirest på Mo Laksegard lørdag 02. april ! Jeg skal pynte bordene på fredags kveld, og måtte derfor til "storbyen" for å handle inn diverse. Skal nok ta bilde av det og legge ut!! En bytur tar på, og jeg var veldig slapp og dårlig når jeg kom hjem. Vondt i magen, slapp, trett. Typis lupusen - tåler ikke stress. (selv om det egentlig ikke var sånn stress). Jeg holder også på å skrive sanger svigermor vil ha, og lage sanghefte. (hørtes avansert ut, men er jo bare å kopiere ark og stifte/sløyfe sammen. )


I går vi som sagt på Kulturhuset på kviss, var 3 voksne og 5 barn som møtte opp, så jeg og de 3  7 klasse jentene ble et lag, og de andre et lag.
Det andre laget vant med 34 poeng , vi hadde 26,5!!  Så var det å stresse ned på apotektet før de stengte, men de hadde selvsagt ikke inne noe av den medisinen jeg skulle ha, så nå må jeg vente til tirsdag. Vi handlet litt, og kjørte hjem. Så ble jeg kjempetrøtt , og måtte bare legge meg.

 Sov i 1,5t og våknet av mageanfall!! NEI!!
Magen har ikke vært så god i det siste, og det toppa seg altså i går.
Tok 1 prednisolon tablett når det verste hadde gitt seg, og gikk til sengs igjen.Blir helt utslått etter en slik runde, trøtt og fryser. Stod opp igjen i 2130 tida, fikk i meg noen bittesmå slurker cola, kjente hodeverken komme, sikkert fordi jeg var uttørket!! Låg på sofan og halvsløvet med et teppe, og kikkte litt på tv, samt holdt tøttå med selskap Gubben la seg tidlig, han var med på en lang skitur på fjellet igår, de reiste i 930tida og var hjemme 1830!

I dag er det kun sløve og pleie dag, runden i går henger igjen. Vi er invitert ned til mamma og pappa på ribbe, kjøttkaker og kyllingfilet ( alltid flere sorter der, da ikke alle tåler/liker alt). Men jeg har takket nei, klarer ikke noe middag idag. Har spist 1 brødskive som ikke gjorde godt, og fått i meg 2-3 mariekjeks... Har kopiert opp noen av sangene til 70 årsdagene, sovet litt... Så igrunnen passte deg godt med snøvær idag, da går jeg ikke glipp av noe - haha...


Håper dere alle har husket å stille klokken , og at dere får en fabelaktig dag!!

6 kommentarer:

Mitt lille hjørne sa...

God bedring!
DU får glede deg over at det tross alt er slutten av mars, hvor lenge kan vinteren holde sitt krampeaktige grep nå? Snart er det vår og lyse kvelder!!

Unknown sa...

Jo takk for det... Jeg vet nok våren kommer - engang, men hadde liksom ikke regnet med vinter i dag igjen, når vi hadde den nydelige dagen i går.
ps, Liv Monica- gratulrer med huskjøpt - spennende !

liv midt i livet sa...

hei å hå, eg er nevnt på bloggen din:) :)

Unknown sa...

Sjølvsagt Liv, må jo reklamere for den flotte bloggen din!!

liv midt i livet sa...

takk for det! Såg du eg hadde lagt din ut?

Unknown sa...

Ja, takk :)<3