mandag 21. mars 2011

Her er jeg

Ja, det blir litt dann og vann med denne blogginga, enda jeg trodde jeg skulle bli mye flinkere denne gangen!!

Var så heldig at jeg vant et dekorasjonsbur på Facebook sist uke, her kommer bilde av det:
Gevinsten er levert av Interiør Gleder -en nyoppstartet nettbutikk som selger MASSE flotte interiørartikler, og prisen er ikke så verst heller. Så jeg tar nok turen innom nettbutikken for å snope litt ja ;)



Jeg ble kjempefornøyd, og happy! Syns selv det passet godt inn i heimen! Har aldri likt shabb chic/vintage stilen, men nå når det er på vei ut, har jeg fått sansen for det!! Ikke det at jeg bytter ut alt jeg har av interiør, møbler, bilder osv - men har fått et par nye puter, noen fil de fleur kurver og etasje fat,,(hylla på bildet kjøpte jeg på Gåvebuå , fikk nemlig gavekort på 600kr til jul!!)  handlet litt på Jotex:

Kanne som var større enn jeg trodde,
så nå står den ved ytterdøra med gåsunger
og kvister i!.




Evighetskalender
2 blomsterpotter

2 hjerteskrin


2 vegg krukker
Ble ikke så veldig dyrt, da jeg hadde rabatt kupong!!

Her er Kitty, ca 2 timer etter operasjonen
På onsdag var jeg hos dyrlegen med Kitty (blir 2år i juni) og sønnen hennes Melvis (blir 1 år i mai)! Der ble de kastrerte begge 2. Dyrlegen brukte 1t på begge 2, og for dette betalte jeg kr 1750,-! Men, det er så herlig å endelig fått det gjort, no more piller på Kitty, ingen frustrerte friere utforbi som holder oss alle våkne, og ingen flere kattunger. Vi hadde jo bestilt time til henne i fjor, men da var han allerede gravid!! Lurejenta!! 
Det gikk veldig bra med Melvis, han var litt groggy første dagen,men låg pal ved siden av Kitty, han passte på mamman sin!! Kitty hadde dessverre endel smerter etterpå, enda jeg ba dyrlegen gi henne ekstra smertestillende, og han hadde gitt ho en sprøyte som skulle vare 2-3 dager. Vi fikk komme ned dagen etterpå, og hun fikk en ekstra sprøyte smertestillene (40,- kr!!) - og denne gjorde susen. Den virket allerede før vi kom hjem, og hele ansiktet hennes forandret seg. Øynene ble åpne og klare, hun spiste mat, drakk masse vann og begynte å vaske seg. Ulempen ble nå at hun maste hele tida om at hun ville ut, og egentlig skulle hun være inne i 3 dgr, men det er jo håpløst. Har jo kattedør, og denne måtte vi stenge med gitter, haha.. Hun lurte seg likevel ut på ettermiddagen når jeg sneik meg ut for å hente ved, da måtte jeg jo ta vekk gitteret, og det forstod jo tøtta... Men det gikk veldig bra, hun er i 110% nå igjen, og den barberte flekken og såret er det eneste som minner oss på at hun faktisk har vært operert!!

Jeg ble kviss vinner i runde 2 på bloggen til  liv-midt-i-livet - en lokal blogger som er fantastisk å skrive om de hverdagslige anedoktene, og er super i historie! Har sikkert lært mer på bloggen hennes enn jeg gjorde 12år på skole!! Så på lørdag skal vi møtes på  KULP, som er samlingspunktet på kulturhuset, og der skal vi ha quiz og gaveutlevering!! Det er skikkelige saker når Liv steller istand altså!!
I helga skulle jeg og mannen i 60års dag, men jeg ble syk(og det kom jo som ei bombe når vi hadde planlagt noe) - så gubben måtte gå alene. Jeg var kvalm og svimmel, og slapp - og endte opp med "halv anfall" i magen om kvelden!! Låg hele søndagen også, så gikk glipp av komlemiddagen til Bygdevon 4H og!! Grr...

Nå har jeg faktisk skrevet brev til det lokale NAV kontoret og bedt om varig ufør, og lagt med et brev som forklarer situasjonen min (vel, det er iallefall det jeg håper på, at de kan forstå litt mer... ) Har heldigvis ikke hørt noe mer om at jeg MÅ ut i jobb - så jeg tror det forstår litt mer nå! Fikk brev at de hadde mottatt søknaden min, og at den ville bli behandlet innen 4 mnd!! Så KANSKJE innen juli har jeg fått et ja eller nei? Håper så inderligt på et JA - syns det blir feil at alderen min skal være hovedårsaken til at de ikke vil ha meg på varig ufør, sykdom spør ikke etter alder - den slår til , hardt og brutalt!!

Ellers var jeg på kontroll hos fastlegen min, og blodplatene mine hadde nå sunket enda mer, nå er de bare 69! (vanlig er 165 og oppover) Blodplatene gjør at blodet koagulerer når vi blør(dvs det er de som stopper blødninger) Så jeg må være ekstra obs på neseblod, kuttskader  - i verste fall må jeg på legevakten og få noe som stopper blødningen!! Legen skal henvise meg til hematalog (ekspert på blod) pga dette, hun vil vite om det er noe mer å gjøre med disse svingningene mine. Så vil hun purre på revmatisme sykehuset i Haugesund, var jo der sist i 2008 - så skulle jeg få ny time 9mnd etterpå, men de er så forsinkte og fullt opp, at er jeg heldig får jeg plass i år!! Smerteklinikken får også et brev, da vi må finne noe som faktisk hjelper på smertene - og som jeg tåler. Har ikke vært der på 6-7år nå! Så, det er en spennende tid framover - masse som skal skje!!

Her er Josti, svigerdatter sin klump - som jeg låner på tur når jeg har gode dager. Kjekt med en turkamerat, han vil helst gå hver dag (og det trenger han nok også, full av energi og krefter) men DET er ikke helsa mi med på, så det får jeg overlate til eierene ;)
Bildet ble tatt for et par uker siden da vi var på tur i Stegåsen, (men hadde jeg visst det var så mye snø, hadde jeg ikke gått denne ruten!!) Her på stien var det lite snø, men når vi kom opp i høyden, da var det tungt, stønn.

Ønsker dere alle en flott dag!

2 kommentarer:

Vibeke sa...

Hei

Har kommet over bloggen din via Lupusmamma sin blogg. Synes det er veldig godt å lese om andre som er i samme situasjon. Man føler seg litt alene med denne sykdommen.

Vil bare si lykke til med søknaden hos NAV om varig ufør. Virker dessverre som det er litt personavhengig alt etter som hvem man møter på i systemet, så det er ikke rart man er litt spent.

Mvh Vibeke

Unknown sa...

Tusen takk for kommentar Vibeke. Ja, er veldig glad for at flere Sle ère også blogger, gir god trøst å lese andre sine blogger om samme sykdom!! Nå har jo mamma også lupus(men hun har i hud og ledd), samt det er faktisk 3 el. 4 andre i samme kommune som har det!! Jeg er ikke aktiv i det lokale revmatikerlaget her, så jeg treffer dem ikke så ofte...