lørdag 8. januar 2011

2011

Godt nytt år alle sammen!
Ble visst ikke så mye blogging som jeg hadde håpet på, men får ta det igjen nå!!

Julen kom og gikk - jeg ble selvsagt sjuk rett før middagen julaften, og vips - der var den helga(sengeliggende) Er så dumt når jeg ikke får med slike høytider, blir lei og irritert - hvorfor akkurat meg??
Nyttår spiste jeg og barna hjemme (gubben var ute på brøyting igjen, må si jeg er ganske sliten nå - har vært snø enke siden 7 desember og snøen begynte...) Lurer på om de andre som brøyter så mye har familie? De 2 jeg vet om, har IKKE det(vel, han ene er vel sånn helgepappa annenhver helg) . Føler at NÅ er det snart nok, når man er ute å  brøyter 23, 24 og 30 timer i strekk, flere ganger, samt "bare" 18 timers økter  ??  Er blitt sånn at jeg er helst irritert når han engang i mellom er hjemme, han er jo bare i "veien", hehe... Hjelper ikke å se mot vår og lysere tidere heller, da er det våronn,

og full gang med aktiviteter hos  Mo Laksegard !

Nyttårskvelden var vi nede hos "svigersen" til sønnen min, ungdommen hadde festligheter på loftet, mens vi satt i stua. Jeg drog hjem rett før kl 2400, for å redde kattene(som forøvrig var vekke alle 3, kom hjem i 3tida på natta..... ) Findus er livredd fyrverkeri, Kitty halveis, og lille Melvis brydde seg "katta" .

Fom 1 mars, har jeg IKKE lov å ha fri inntekt hos KLP lenger, og dette gjør at jeg må legge ned Miss Purple . Syns dette er synd, for det var så godt å ha noe å "putle" på med hjemme... Selger derfor ut varelageret med 50% rabatt i dag og i morgen ( 8 og 9 januar)... Bruk kampanjekode salg for å oppnå rabatten.... (dette gjelder KUN lagervarer, og ikke nyheter på vei inn, klær og LR; Nikken, Xocai og cosmopharma)

Nyttårsforsett?? Jada, skulle gjerne gått ned 10-15 kg, spist sunnere og vært mer aktiv.. Høres Så lett ut, men er det ikke. Hvertfall ikke det med å være mer i aktivitet, når helsa skranter og er så opp og ned, er det ikke bare bare å ta seg en tur i skogen, eller gå en lang tur.. Har tredemølle  - får sette opp små mål som involverer denne!!

Sønnen + madamen skal nå flytte ned i kjelleren hos naboen, nå er det full opp pussing, eigeren har kjøpt inn nytt kjøkken med komfyr, steketopp på IKEA, nye veggplater - så nå er de i full sving. Har malt soverommet, gangen, vinduskarmer - så det blir så bra... Kjekt å få de i nærheten, de bor på nedsida så det er ikke slik at vi ser rett ned på dem, selv hvis de er ute i hagen og det kan jo være greit;) Trenger ikke å føle seg overvåka stakkarane (selv om vi mener det godt - hehe)

Ble litt mye syting dette første innlegget i år, men gjør godt å få blåse av seg litt, kjenner humøret letter allerede. Nå skal jeg snart ned å handle, har lovt Joachim skjell med reker, hvit saus og suppeboller (æsj...) . så får jeg finne på noe annet til de 2 andre som ikke liker det . Anette vil ha blekksprut, så da får ho og Christian spise det. Gubben spiser begge deler, så han får ete et eller annet når han en eller annen gang kommer hjem. Tenker det blir pitabrød med kyllingkjøtt, salat og feta ost på meg.

1 kommentar:

liv midt i livet sa...

godt nytt år! Godt du er på føtene igjen.
Så heldige du er som får "ungane" i nærheten.
Synd du må legge ned. Du får vel ikkje reise på ferie heller?! Ha eit fint liv får ein sei ;)