lørdag 4. desember 2010

Det lyser i stille grender

Det er noe egent med adventstida!! Lyset skinner fra alle krinkler og kroker, ute og inne..Finns det noe koseligere ?? Førjuls tida elsker jeg, gleder meg like mye hvert år til å sette fram lys og pynt...
Stå ute å fryse fingrene av seg når tujan skal ha lyset på (faktisk har vi ikke tatt det ned på 2 år, den er nemlig så høy at gubben må klatre  3,5 m når lyset skulle monteres, mens både han og busken svaia fra side til side) !



Jula 2009
 
Jeg er nok en som overdriver lys settingen litt, noen nøyer seg med lys på en busk ihagen, jeg trenger LITT mer.. Syns selv jeg ikke har overpyntet i hytt og vær, men prøver å stille det pent opp! Juletreet fra Jula står i bedet i midten, så er det en liten pingvin ved siden av, så kommer reinsdyret mitt stakkar som har fått feil adapter i år og klarer ikke svinge opp og ned med hodet som han pleier.. Så er det istapper over dattera sitt vindu, og selvsagt lyslenka i tujabusken. Drømmen min er å få ta i en ropeslynge med GOD JUL på taket, det såg jeg på et hus i Sandeid for noen år siden , og falt pladask... Ifjor var det vekke! Og nå har jeg endelig funnet det på en butikk, men det koster 700,- kr, så det blir skal skal ikke... Kanskje blir det på tilbud ETTER jul?? Og hvordan i huleste fester man noe sånt på taket??



Jeg må innrømme jeg er en "kikker". Elsker å gå å tusle forbi hus og kikke i vinduene...(vel, jeg står ikke å kikker INN,) Syns det er så mange koselige vinduer og julepyntet hus.. På internett er det å pløye alle interiørbloggene... Men lurer på en ting, hvordan klarer de å holde huset rent?? Alt er jo hvitt på hvitt, og flere av de har jo barn... Masse nips og pynt, er SÅ koselig, men som den elendige husmora jeg er , hadde jeg ikke orket å tørke støv av alt . Syns det er nydelig, og jeg er misunnelig, men det hadde aldri gått her.Hvite møbler, hvite gulv, hvite tepper, hvite puter???? Har jeg vasket, går det ca 10 min før en eller annen nisse har mistet brødskiva med syltetøy enten på gulvet, stolen eller VEGGEN???Ofte finner jeg mistenkelige røde flekker på dukene på kjøkkenet, men det er selvsagt aldri noen som har spist jordbærsyltetøy - sikkert katten!


Før hadde jeg masse farger hjemme, gule vegger med blå lister, kjøkkenet var mørkeblått med rød lister, soverommet grønt + lime grønt... Jeg er alltid mange år etter moten når det gjelder innredning og farger, det er faktisk bare 2 år siden jeg malte stua i cappucino farge, og for en forskjell. Fikk jo dobbelt så stor stue. Jeg skulle ALDRI ha lyse vegger, ble jo så sterilt og kaldt, men jeg stortrives! Er jo forskjell på hvite farger og da... Kjøkkenet er spenstig, med lys CHI farge på veggene, og svart BENGALAKK på skapdørene, og gulvbelegg som ser ut som svarte fliser... Og jeg elsker det!! Ulempen er at fingeravtrykka setter seg på dørene med engang, lurer på om jeg må ha et lag med klarlakk oppå igjen?? Noen forslag...

Lørdag 4 desember:

Det kan være lurt å kjøpe julegavene nå, hvis du ikke allerede har gjort det. Butikkene og gatene blir bare fullere fram mot jul!

Skriv liste før du legger ut på shopping, så blir shoppingen både enklere og mer effektiv..


Rosa
 Miss Purple har 25% rabatt på fingerløse vanter lørdag 4 desember, finnes i lyseblå,mørke blå, rosa,brun og svart! (Før kr 99,- - nå 74,-)

Her finner du vantene :


Ønsker dere alle en riktig flott lørdag, kos dere!

3 kommentarer:

liv midt i livet sa...

har du kikka hos meg?

Unknown sa...

Nei, ser kje så langt Liv...

Heldigvis las eg at Pernille Sørensen og var vindus kikker som elska å kikke i vindua te folk, men ho lagde egne historier om de ho...
Ho stoppte tom opp mens ho fantaserte, hehe..

Eg berre ser og beundrar julevindua eg!

liv midt i livet sa...

Det er det som er den vesentlige forskjellen på deg og Pernille Sørensen. Hu står på ein scene fordi hu fantaserer om dei som bur inni husa. og blir rik på de:)

Du må få deg ubåtspeil som ser i vinkel, så kan du sjå koss fint der er blitt. Har kjøpt inn to slynger til, men de er ikkje kommet opp endå :P