søndag 28. november 2010

1 søndag i advent

Ja, tenk - så er vi kommet her allerede! Skjønner ikke hvor tiden blir av, husker de "gamle" sa bare vent til du blir eldre, da skjønner du hva vi mener med at tiden går fort!! Syns det var veldig rart å henge opp julegardiner, adventstjerner når sola skinner inn vinduet, det er grønt ute på jordet - det passer liksom ikke helt..

Samma styret hvert år når alt skal ned fra loftet og henges opp, hva virker iår, -og hvor er adapaterene.... stønn....Kulden tok knekken på 2 av utelysa mine i år, ledningene knakk rett og slett tvert av!!



I dag har jeg pakket inn julegaver, sett på programmer jeg tok opp før i uka (fks. The Middle på Tv Norge, kjempeartig serie - skal gå mandagskvelder kl 2230 fra og med i morgen..). Stressa og leita etter 2 julegaver, så hadde jeg jo gjømt de nede hos mamma.. Teflon hjerne? Neida, er bare lupus`en som har herja litt ;)


Anette er på kjøkkenet og lager lapper, så vi skal riktig kose oss når vi tenner det første lyset.. Jeg elsker adventstida, og pynter alltid til denne helga... Lille julaften er det opp med juletreet..Siden jeg pynter såpass tidlig, hiver jeg jula fort ut, som oftest rundt 3-5 januar, da er det nok... Nissene får også vente til lilla julaften..Har fått så dilla på engler nå, Anette kjøpte en nydelig engelvinge ranke på Søstrene Grene - den er så flott!!

Julenyheter som er kommet i hus i år er :  Julekrans fra Casa, side 72 - kr 298!



På torsdag var Anette på juleverksted på Krambua, 
og kom hjem med denne flotte dekorasjonen :

Nå kom mellomsten hjem fra kino - så da blir det lapper og tenning av lyset, ha en fin kveld folkens .....


ps, her er bidraget mitt til årets pepperkakeutstilling(selvsagt måtte det være en sommerfugl, som er "logoen" til SLE/lupus organisasjonen i USA )










2 kommentarer:

liv midt i livet sa...

Du hadde et fint bidrag til pepperkakeutstillingen. smart å profilere organisajonen din:)
Kor mange englar har du?
og tilslutt eit tips m julelysa. De må inn i stovetemperatur før du kan sette de ut, ellers knekker de... men d vett du vel alt;)

Unknown sa...

Takk for det Liv!! Julelysa blei henta ned fra loftet, og låg inne 1,5 døgn før eg sette de ut! De virka på torsdag når eg hadde hengt de ut, men så knakk altså ledningene.. Har ikke så mangen engler, har 4 iglass(egentlig 5 men tøttå og Melvis klarte å knuse den ene igår) - så har jeg en stoff engel, 2 løpere med englemotiv, 2 puter med englemotiv - et bilde med englemotiv... Har kanskje blitt påvirket av Märtha og engleskolen hennes??? ;)