mandag 25. juli 2011

Norge i sorg

Tragedien har rammet Norge. ..


En enkel mann har forandret Norges historien og ødelagt mange familer. Hva får et menneske til å gjøre noe slikt? Kaldblodigt skyte ned uskyldige unge folk, som hadde hele livet foran seg? Bombe en bygning der det er uskyldige mennesker? Forstår det slik at han ville ramme AP og Gro Harlem Brundtland. Men de etterlatte og de som overlevde massakren da -  var dette straffen for å stemme på feil parti?? 


Du må være en meget syk mann, og jeg syns synd på dine foreldre. Har du tenkt på hva slags liv de får etterpå? Tenk å være foreldre til en syk massemorder! Eller, du har nok ikke empati siden du har gjort noe sånn. Tenk å planlegge en massakre i 9 år, og du som liksom skulle være så nasjonalistisk, du har drept flere av dine landsmenn, og ødelagt livene til de som er berørt.


Jeg er GLAD Norge ikke har dødsstraff, for det fortjener du nemlig ikke!! Det hadde vært altfor lettvint løsning for deg. Regner med dine medfanger viser deg hva de syns om en slik ussel handling, og gir deg det du fortjener i fengselet! 
Du vil heller bli hatet enn glemt - men folk står heller sammen og bryr seg om de etterlatte, de skadede, de drepte - enn å tenke på deg. 


Folk har opprettet hatsider mot deg på Facebook, det gidder jeg ikke å være med på - du fortjener ikke at vi bruker tiden vår på deg. Vi har brukt det norske flagget i våre profilbilder for å vise at sammen er vi sterke, og i Norge er det samhold. Ser det florerer flere innlegg der folk ber oss fjerne flagget, siden nasjonalister bruker det norske flagget i sin kamp, og at du dermed har oppnådd det du ville.


Tull, sier jeg. Jeg er stolt av å bo i Norge, og ingen kan ta fra meg det norske flagget!! Flagget viser at vi står sammen - i motgang og medgang. 


Min dypeste medfølelse går til de etterlatte, jeg sender tro & håp til dem som fortsatt venter på svar.
Til de drepte sender jeg varme tanker og hvisker et "Hvil i fred".  


De som ellers er berørt el. skadet i denne tragedien ønsker jeg God bedring, og håper tiden leger alle sår!. 

1 kommentar:

Veronica sa...

Hei
Jeg reagerte også på floreringen av innlegg om at vi må fjerne flaggt.
Synes folk kan vise sin støtte ved å ha det norske flagg på bildet sitt. Det er da snakk om støtte til Norge som nasjon med ALLE våre innbyggere. Vær stolt av flagget vårt og ikke vær redd for å vise det. Jeg mener at visst vi hadde reagert med å ta bort alle flagg på alle profilbilder, hva vil det symbolisere da? Skal vi alle endre syn på hva flagget symboliserer for oss som enkeltpersoner og som land pga hva en umenneskelig psykopat vil gjøre det til? Dere som reager så kraftig på dette, har dere tenkt på at dere faktisk ber de som har flagget på profilbildet om å skamme seg? De viser sin støtte til ofre, pårørende og alle som var på Utøya og Oslo og Norge som nasjon ved å publisere noe som er veldig viktig for dem/oss alle, altså det Norske flagg. INGEN burde be de om å ta det bort. Og hvertfall ikke skamme seg over det. Flagget symboliserer faktisk Norge som vårt land med absolutt alle våre innbyggere uansett hudfarge. Sitter nå å hører på Maria Mena som synger sangen MITT LILLE LAND. Det er en god beskrivelse på hva flagget symboliserer, vårt lille land ♡♡♡