mandag 18. april 2011

Skuffelse

Å være syk er ikke lett. Nå skulle vi reise til Kiel igår, jeg hadde tatt alle forhåndsregler, økt kortisonen - ikke stresset - tatt det HELT med ro dagen før og trodde det var i boks.


Vi måtte snu første gangen etter 3min kjøring, for jeg kjente noe var i gjære. Tok Buscopan tablett hjemme, og ville prøve igjen. Oppi Bratlandsdalen ble jeg itillegg bilsjuk, trodde jeg kom til å kaste opp, sveivde ned bilruta og fikk frisk luft. Sovna, og våkna i Haukelitunnele - KRISE!! Magesmerter, skjelvinger, frysninger! Gubben ga bånn gass til Haukeliseter og jeg fikk inn der. 



Er usikker hvor lenge vi var der, men maen sa iallefall at dette går ikke, vi snur og kjøre hjem. Vi satt først og telte hvor langt det var mellom hver bensinstasjon med toalett inn til Oslo, men det er jo ikke holdbart. Var helt utslått og gele, hodeverk, vondt i magen . Syns så forferdeligt synd på tøttå, tårene hennes trillet på vei hjem og når vi kom hjem, ho var så skuffet stakkar.. 

Den dårlige samvittigheten holdt på jo på å kvele meg, selv om jeg innerst inne VET at jeg ikke kan noe for det, men er så forbannet lei at sånt skal skje når vi har planlagt noe. Har sjekka color line sine nettsider, de har flere ledige plasser i påsken, så vi har fortsatt en mulighet. Tør ikke å bestille noe, men får heller ta det på sparket. Jeg og tøtta snakket også om å hive oss på et fly ikveld, og ta 2 netter på hotell i Oslo, men er veldig usikker... Er fortsatt slapp, og ikke i form - så dette er valget kvaler. De nærmeste mener jeg burde vente til jeg blir mer opplagt, men når blir jeg det? Samtidig er det ikke kjekt om jeg blir liggende på et hotellrom i Oslo heller, for jeg slipper IKKE tøttå ut aleine der... Så nå er det tenke tenke og valgets kvaler .



Så påskeferien 2011 blir et kapittel for seg  - med blanke ark og fargestifter tell... Desverre får jeg ikke fargestiftene jeg vil ha til å fylle ut arkene - så nå gjelder det å finne alternative farger!! Ha en fin mandag - kos deg med familien! 


Ingen kommentarer: