tirsdag 18. januar 2011

Nytt liv?

Skulle bare, hvis bare...

Tja, blir alt så meget bedre hvis alle "hvis bare" og "når " blir oppfylt?
Kanskje, kanskje ikke. Tror vi mennesker uansett streber etter noe!

Er 25kg borte - blir vi mer lykkelige da? Blir livet slik vi trodde? Hører flere som sier de var lykkeligere med kiloene - livet forandret seg slett ikke! Jobben var like kjedelig som tynn, man ble ikke mangemillionær over natta - og selvtilliten var like dårlig fordi man fortsatt ser sitt gamle "jeg" i speilet!



Nå har jeg sikkert brukt 20år på å ønske meg noen kilo lettere, og vært frustrert, forbanna, trist, misunnelig og møkk lei!!

Og hver gang det mislykkest, har jeg blitt enda mer deprimert! Hvorfor er vi så opptatt av disse kiloene? Man kan være sunn og i god form selv om man er rund. Tror hvis man er glad i seg selv og kroppen - får man et godt liv. Såg på TV her en kveld at en moteredaktør hoppet av, for hun orket ikke lenger å se på disse forvrengte kroppsidealene.De fjernet ribben - hofter ble fjernet for å få rette looken. ! Har du lagt merke til at de fleste klesdesignere er menn?? Og de lager dermen klær som passer til mannskroppen! Horribelt..



Stakkars unge jenter som skal leve opp til dette, nå må snart verden våkne og protestere mot disse radmagre modellene. Forstår unge jenter at modeller i blader og reklamer er retusjerte? De har fjernet noe her, lagt til noe der, bena er strekt, kviser tatt vekk osv... INGEN kan leve opp til det skjønnhetsidealet som er nå.



Og jeg må innrømme, jeg lar meg påvirke jeg også!! Noen ganger lurer de meg til å tro at det er sånn man skal se ut! Og det er frustrerende..
Jeg ser på Frustrerte fruer som er noenlunde lik meg aldersmessig, men der stopper likheten også! (vel, vi er vel frustrerte alle sammen, om av ulike grunner..)



Jeg misunner frodige damer som seiler gjennom livet med hodet høyt hevet , sminker seg freshe, pene på håret og er velkledd, og med et strålende fjes. Det syns lang vei at de er fornøyd med seg selv, og det smitter over på oss andre den gode energien.

Kanskje jeg også idag skal gå med hodet høyt hevet i dag? Og si at hey, kroppen min er fantastisk, den har gitt liv til 3 barn!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

så absulutt:) To ting kommer aldri igjen,ungdommen og bortsølt tid!1
Ha en fin dag!

liv midt i livet sa...

fine veska ;) :)

Hege Therese Nesvik sa...

Og ikke minst, det er skremmende at den "nye" toppmodellen er MANN!! *sukk*
Savner det sunne idealet når alle synes at Marilyn Monroe var det hotteste! Det hadde vært noe det, for der finnes så mange vakre kvinner der ute som og liker å nyte livet.

Ragnhild Buller sa...

Åh, for et et fantastisk innlegg! Jeg skal ha et foredrag om trening og selvtillit, er det mulig om jeg kan sitere deg litt? Ville vært supert om du gadd å sende meg en mail hvis dette går greit! (ragnhild.buller@hotmail.com)(: